Google Trends - זיהוי מגמות ציבוריות

 Google Trends הוא אחד הכלים החזקים ביותר שיש כיום לזיהוי מגמות ועניין ציבורי בכל נושא, הכלי נותן סטטיסטיקה גרפית על כמות החיפושים של נושא מסוים במנוע החיפוש Google על פי חתכי זמן -  יומי, חודשי שנתי עד שנת 2004 וכן לפי מיקומים.

מנגנון ההשוואה בGoogle Trends לא חושף כמות חיפושים אלא רק עושה שימוש באחוזים כשהשיא בכמות החיפושים בתקופה מהווה נקודת ה - 100%.

אם נושא החיפוש שלנו פופולארי המידע עליו שליפת הנתונים עליו תכיל את כל ההטיות של הנושא וכן שפות זרות לדוג' החיפוש "בנימין נתניהו" יכלול גם סטטיסטיקה על - נתניהו, ביבי, Benjamin Netanyahu.
אם נושא החיפוש שלנו לא פופולארי יופיע מתחתיו הכיתוב "מונח חיפוש" ושליפת הנתונים לא תחיל הטיות.

להלן מספר דוגמאות :
שוקו Vs וניל , בישראל בשנה האחרונה


פיסבוק Vs גוגל, בעולם חמש שנים אחרונות

בגרף ניתן לראות ירידה ברורה של חיפוש אתר פייסבוק, ייתכן בשל ירידה בכמות המשתמשים בפלטפורמה וייתכן בשל שימוש גדל באפליקצית פייסבוק שמייתרת את החיפוש של אתר הרשת החברתית.

בתצוגה הגיאוגרפית של אותו חיפוש ניתן לראות כי ברוסיה גוגל פופולארית יותר מפייסבוק. משום שברוסיה יש רשת חברתית פופולארית מאוד בשפה הרוסית בשם Vk.



וכמובן כך נראית ההשוואה שביצענו בין פייסבוק ל Vk בחיפוש שברוסיה






אין תגובות: